Google Analytics

Google Analytics

Analiza dla małych i dużych

Google Analytics to darmowe narzędzie, pozwalające analizować ruch na stronie internetowej. Dzięki niemu można się dowiedzieć skąd biorą się użytkownicy witryny oraz jaka treść jest dla nich najbardziej interesująca. Jeśli chcesz wejść w posiadanie interesujących danych na temat Twojej strony internetowej, wypróbuj Google Analytics. Zobacz pełny opis

Zalety

  • Bardzo przydatne dane
  • Duże możliwości konfiguracji

Wady

  • Powolność
  • Niektóre dane są uśrednione

Bardzo dobry
8

Google Analytics to darmowe narzędzie, pozwalające analizować ruch na stronie internetowej. Dzięki niemu można się dowiedzieć skąd biorą się użytkownicy witryny oraz jaka treść jest dla nich najbardziej interesująca. Jeśli chcesz wejść w posiadanie interesujących danych na temat Twojej strony internetowej, wypróbuj Google Analytics.

Google Analytics to bardzo potężne narzędzie oferujące ogromną ilość funkcji i jeszcze większe możliwości konfiguracji. Nie należy się jednak tym przerażać, gdyż rozpoczęcie korzystania z GA nie jest trudne. Wystarczy zaimplementować na naszej stronie specjalny skrypt, który będzie gromadził dane na temat osób odwiedzających daną witrynę.

Google Analytics dostarcza nam bardzo wielu informacji. Możemy się dowiedzieć ile osób odwiedza naszą stronę, gdzie te osoby mieszkają i jakich przeglądarek internetowych używają. Dostajemy również informację poprzez jakie słowa kluczowe użytkownicy odnaleźli naszą stronę w Google. Możemy się również dowiedzieć które treści są najpopularniejsze, a które nie spełniają oczekiwań internautów.

Google Analytics to ogromny kombajn i nie sposób przytoczyć tutaj wszystkich oferowanych funkcji i możliwości. Niestety tak kompleksowa aplikacja nie może być szybka. Ładowanie danych, zwłaszcza przy dużej ilości użytkowników jest bardzo powolne. Ze względu na ograniczenia techniczne, liczby prezentowane w Google Analytics nie są wartościami bezwzględnymi. Pewnych odwiedzin na naszej stronie GA nie potrafi prawidłowo zidentyfikować. Wtedy możemy wnioskować tylko o trendzie, a nie o dokładnej liczbie. Trzeba mieć to w pamięci.

Jeśli prowadzisz stronę internetową dużej firmy, czy choćby prywatnego bloga, Google Analytics pozwoli Ci poznać swoich użytkowników i wyciągnąć wnioski na przyszłość. To bardzo przydatny serwis o ogromnych możliwościach.

Google Analytics

Wypróbuj

Google Analytics